با ما در تماس باشید: 09196003806

بازدید: 372

کفپوش:

دارا بودن طرح هایی متنوع و مدرن

زیبایی خارق العاده در رنگ و طرح

انتخابی مناسب و به صرفه

کفپوش پی وی سی 

تعداد زیادی از مردم علاقه دارند تمام تلاش خود را برای زیباتر کردن ظاهر خانه هایشان انجام دهند و در این راه گاه هزینه های زیادی را صرف می کنند.

مثلا برای بازسازی آشپزخانه ، کابینت ها را تعویض می کنند و کابینت نو خریداری می کنند و یا برای تغییر ظاهر دیوار ها از دیوارپوش ها و یا کاغذهای دیواری زیبا استفاده می کنند.و یا مبلمان منزل خود را تغییر می دهند و میز و صندلی های ناهار خوری و یا دکور خانه را عوض می کنند.

یکی از تغییرات بزرگی که می توان در ظاهر خانه ایجاد کرد تغییر کفپوش آن است چرا که به طرز چشمگیری در انرژی و گرمای خانه می تواند موثر باشد.این موضوع که یک فرد چه مدل کفپوشی خریداری می کند کاملا به سلیقه و بودجه ی او بستگی دارد ولی ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و همچنین بررسی کفپوش های پی وی سی بپردازیم.

در سال های اخیر استفاده از کفپوش های پی وی سی بسیار افزایش یافته است.لذا ضروری دانستیم که موضوع این مقاله را به این کفپوش های بسیار کاربردی اختصاص دهیم.

در صورتی که شما هم علاقه ی زیادی به تغییر کفپوش خود هستید و یا دوست دارید ظاهر زیباتر و شیک تری به منزل یا محل کارتان دهید به شما توصیه می کنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

مبملن و لوازم منزل شما ممکن است هر چند وقت یک بار تعویض شوند اما کفپوش ها سالیان طولانی در منزل شما خودنمایی کرده و عمر طولانی ای دارند.

انتخاب کفپوش مناسب به هیچ وجه کار ساده ای نیست به ویژه اگر هیچ هیچ اطلاعی در مورد کیفیت کفپوش ها نداشته باشید.

کافی است شما برای خرید کفپوش به بازار مراججعه کنید خواهید دید که انواع و اقسام کفپوش ها در رنگ ها و جنس های مختلف سنگی چوبی کاشی و پی وی سی یا وینیل و … وجود دارند که شما را در تصمیم گیری ها دچار تردید می کنند.

در میان کفپوش ها ، کفپوش های پی وی سی به دلیل مقرون به صرفه بودنشان و همچنین ظاهر براق و درخشنده ی آن ها محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه ی کفپوش ها دارند.

 

ابتدا بهتر است با جوانب مثبت و جوانب منفی خرید کفپوش پی وی سی آشنا شویم:

کفپوش PVC که بیشتر به عنوان کفپوش وینیل شناخته می شود ، یکی از محبوب ترین گزینه های کفپوش در بازار است ، به خصوص در مقایسه با کفپوش های چوبی جامد.

همچنین به دلیل ویژگی هایی مانند ارزان قیمت بودن ، دوام بالا و سهولت در نصب بسیار محبوب شده اند.شاید همین عوامل هم باعث شده است که نصاب ها سعی میکنند طریقه ی نصب کفپوش های پی وی سی را بیشتر از سایر کفپوش ها یاد بگیرند.

 

مانند همه موارد مربوط به دکوراسیون منزل ، ارزیابی دقیق جوانب مثبت و منفی قبل از تصمیم گیری نهایی بسیار مهم است. کفپوش های PVC یا وینیل نیز از این قاعده مستثنی نیست . پس بیایید با مزایا و معایب کفپوش پی وی سی آشنا شویم :

مزایا

کفپوش پی وی سی بسیار با دوام است و از مقاومت بسیار بالایی در برابر خراش ها برخوردار است که مسئله اصلی در مورد کفپوش چوبی جامد است. این کفپوش ها به خوبی نصب شده و به اندازه کافی نگهداری آسانی دارند و می توانند تا 20 سال یا بیشتر دوام داشته باشند.

برخلاف کفپوش چوبی جامد که رطوبت و لکه ها را به راحتی جذب می کند ، کفپوش های پی وی سی از نفوذ هر گونه رطوبت یا لکه جلوگیری می کنند.همچنین در مقابل خاک و گرد و غبار بسیار مقام هستند.

 

به همین ترتیب ، نگهداری کفپوش  PVC برخلاف کفپوش چوبی جامد که به طور مرتب به پاک کننده های تخصصی احتیاج دارد ، به چیزی غیر از جارو کردن با جاروبرقی و جابجایی نیاز ندارد.

بهتر است بدانید کفپوش های پی وی سی بسیار ضد آب هستند و ضمنا به راحتی روی هر کفی هم می توانند نصب شوند و اصلا نیازی به نگرانی در مورد رطوبت و کنده شدن آن ها وجود ندارد.کفپوش های پی وی سی در کشور مالزی به خاطر وجود رطوبت بیش از حد این کشور ، کاربرد بسیاری دارد و روز به روز به فروش این کفپوش ها در کشور مالزی افزوده می شود.

کفپوش های پی وی سی نسبت به کفپوش های چوبی از سطح نرم تری برخوردارند. زیرا این محصول با یک لایه نازک از جنس فوم یا کفی خاص تهیه می شود که این امکان سبب می شود انعطاف پذیری خوبی در مقابل ضربات هم داشته باشند.

 

معایب

مهم ترین عیب و شاید نقص کفپوش های پی وی سی این موضوع است که در تولید این کفپوش ها از مواد پلی وینیل کلرید (PVC) استفاده می شود که منجر به انتشار ترکیبات آلی فرار (VOC) بویژه هنگام نصب جدید می شود که این موضوع شاید برای سلامتی انسان ها مضر و خطر محسوب شود.ضمنا به خاطر داشتن انعطاف خاص و یک نوع فوم در مواد سازنده شان ممکن است گاهی اوقات بر اثر کشیدن مبلمان روی این کفپوش ها ، برخی از لایه های این کفپوش ها کنده شود.

متاسفانه با وجود طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت ها در کفپوش های پی وی سی ، این کفپوش ها نمی توانند در مقابل گرما و اشعه های نور خورشید دوام بالایی از خود نشان دهند.البته ناگفته نماند که استفاده از کفپوش های پی وی سی در خانه و اداره می تواند سبب افزایش قیمت آن شود.

کفپوش های پی وی سی تنها برای محیط های کم رفت و آمد و به اصطلاح کم تردد طراحی شده اند.پس نمی توانید از این کفپوش ها در جاهای دیگر استفاده کنید.البته استفاده از کفپوش های پی وی سی برای آشپرخانه ها ، حمام ها و اتاق های لباس و … گزینه ی مناسبی است.

گروه دکوراسیون طراحی داخلی دکوری نو سالهاست فعالیت خود را در زمینه فوش و پخش کفپوش پی وی سی ، قرنیز پی وی سی ، دیوارپوش های پی وی سی ،

پارکت ایشیک ، پارکت آرتا ….فعالیت دارد.

 

حرف آخر :

کفپوش های پی وی سی در الگوها و سبک های مختلف از جمله نقش چوب تولید می شوند و تنوع بسیار بزرگی دارند.

نگهداری از این دسته کفپوش ها بسیار راحت است و در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم اند.البته مراقب قرار دادن چیزهای سنگین روی این کفپوش ها باشید چرا که ممکن است به این کفپوش ها آسیب وارد شود.