قرنیز پی وی سی
21
اکتبر

قرنیز پی وی سی

بازدید: 2551

قرنیز پی وی سی
3.6 (72%) 5 votes

همه چی در مورد قرنیز پی وی سی

قرنیز چیست ؟

همانطور که می دانید برای ساخت و سازهای مختلف از مصالح و امکانات متفاوتی استفاده می شود.

از سنگ ،گچ ، کاشی ، سیمان و … .یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین این ابزار یا مصالح ، که تاثیر بسزایی در زیبایی دیوارهای داخلی و حتی بیرونی یک اتاق یا فضا دارد قرنیزها هستند.

قطعاتی معمولی باریک و البته دراز در سایزهای مختلف و مشخص و با جنس ها و نقش های متفاوت و متنوع.

یکی از کاربردهای قرنیز در ساختمان سازی ، استفاده برای عایق کردن یا تا حدود زیادی ضد آب کردن قسمت پایین دیوارها می باشد تا در زمان شستشوی کفپوش یا کف اتاق ، آب به گوشه ها یا به قسمت های لبه ی دیوارها نفوذ نکند چرا که می تواند به مرور زمان مشکلاتی برای دیوارها بخصوص نم گرفتگی دیوار ایجاد کند.

در مورد کفپوش پی وی سی بیشتر بدانید.

جنس قرنیزها

در ساخت و طراحی قرنیزهای مختلف در گذشته معمولا از چوب ، سنگ و یا حتی آجرهای باریک استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت مواد جدیدتر در معماری و همچنین بروز و ظهور تکنولوژی های جدید ، قرنیز هایی با جنس پی وی سی ، پلی استایرن و ام دی اف نیز تولید می شود که مزایای کاملا بیشتر و چشمگیرتر نسبت به انواع قدیمی قرنیزها دارند.

همانطور که بیان شد قرنیزهای پی وی سی از انواع جدید قرنیزهای پرمصرف در صنعت ساخت و ساز محسوب می شوند و علت این محبوبیت نیز مزایای بیشمار آن است که در این مقاله قصد داریم به بررسی قرنیزهای پی وی سی بپردازیم پس با ما همراه شوید.

قرنیز پی وی سی چیست ؟ قابلیت های قرنیز پی وی سی

قرنیزهای پی وی سی نوعی کاملا متفاوت و بروزتر از قرنیزها هستند که از چند لایه ی مختلف پلاستکی با خاصیت آبندی یا سئال تولید می شوند.

قرنیزهای پی وی سی تنوع بسیار زیادی در نوع خود دارند و همین امر سبب شده است محبوبیت این قرنیزها در ساخت و سازها افزایش چشمگیری داشته باشد.هم رنگ های مختلف و متنوع این قرنیز در صنعت وجود دارد و هم نقش های بسیار متفاوت و جذاب.یکی دیگر از قابلیت ها و ویژگی های خوب قرنیز پی وی سی ضد اشعه ی خورشید بودن آن ها و دوام آن ها در مقابل نور شدید است.به طوری که نور نه سبب تغییر رنگ آن ها می شود و نه تغییر شکلشان.

اگر بخواهیم به برخی مزایا و یا قابلیت های قرنیزهای پی وی سی اشاره ای کرده باشیم می توانیم طراحی بسیار شیک و زیبا و همچنین سبک بودن و مقاومت آن ها در برابر شستشو و رطوبت هوا را نام ببریم.

بهتر است بدانید که نصب و نگهداری این دسته از قرنیزها بسیار راحت و آسان است به طوری که حتی شما هم خودتان می توانید آن ها را نصب کنید البته قبل از این کار حتما از فروشنده و یا یک متخصص نکات لازم را پرس و جو نمایید.

قرنیزهای پی وی سی در سایزهای مختلف و معمولا از هفت الی نه سانتی متر و معمولا قطر هشت میلی متر در بازار وجود دارد و عرضه می شوند.

قرنیزهای پی وی سی معمولا از مواد پلاستیکی تولید می شوند.البته بصورت لایه لایه و با ویژگی ضد آب بودن و عایق.

از قرنیزهای پی وی سی معمولا برای تزئیین نمای حاشیه ی دیوارها البته در پایین آن ها استفاده می گردد.

یکی از خوبی های قرنیزهای پی وی سی این است که شما هر سلیقه ای هم که داشته باشید باز هم برای سلیقه ی شما قرنیز پی وی سی خاصی وجود خواهد داشت و به عبارتی هرگز دست خالی شما را به خانه نمی فرستد.

 

انتخاب رنگ قرنیز پی وی سی

قرنیز پی وی سی در چه رنگ هایی عرض می شود ؟

یکی از پرسش هایی که اغلب کاربران دارند این است که قرنیز پی وی سی چه رنگ هایی دارد.

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که در بازار انواع قرنیز پی وی سی با رنگ های متفاوت وجود دارد ولی بهتر است سعی کنید در انتخاب رنگ قرنیز به این نکته توجه داشته باشید که لازم است ابتدا رنگ قرنیز پی وی سی را با رنگ دیوار یعنی در کنار آن بررسی کنید که آیا رنگ قرنیز با رنگ دیوار همخوانی دارد یا به عبارت خودمانی تر به هم می آیند یا خیر.

تجربه نشان داده است اکثر خریداران قرنیز پی وی سی از قرنیزهایی با رنگ های تیره و کدر استفاده می کنند تا حتی در صورت چسبیدن لکه یا برخورد گرد و غبار با این قرنیزها ، دچار لکه و کثیف نشوند.

البته رنگ های روشن هم در دسترس هست اما طبیعتا لکه هایی که به ان ها بچسبد مشخص تر هستند.

یک نکته ی دیگر در رابطه با انتخاب رنگ قرنیز پی وی سی توجه به رنگ پارکت ها یا کفپوش های اتاق است و می توانید رنگ قرنیزها را با رنگ پارکت ها نیز ست کنید تا زیبایی خاص تری به نمای اتاق ببخشد.

 

قیمت قرنیز پی وی سی

قرنیزها بخصوص قرنیزهای پی وی سی قیمت های گوناگونی دارند و نمی شود به طور مشخص قیمت آن ها را تعیین کرد ولی عوامل مختلفی در این قیمت خرید قرنیز پی وی سی توسط مشتریان موثر است .

یکی از عوامل موثر در قیمت قرنیز پی وی سی مقدار مساحت مورد نیاز شما می باشد .یکی دیگر از معیارها طرح و نقش قرنیز پی وی سی است که بسیار متنوع و متفاوت می باشد. مهم ترین عامل دیگر که در افزایش قیمت قرنیز پی وی سی موثر است کیفیت و دوام این قرنیزها در برابر رطوبت ، نم هوا و همچنین نور خورشید و گرد و غبار است.

ضمنا توجه داشته باشید قرنیزهای پی وی سی معمولا ارتفاع های متفاوتی نیز دارند که معمولا از هفت سانتی متر الی 14 سانتی متر متفاوت است.

 

کلام آخر : در این مقاله سعی کردیم شما را با مزیت های استفاده و خرید قرنیزهای پی وی سی و همچنین دلایل محبوبیت آن ها و همچنین قیمت و انتخاب رنگ قرنیزهای پی وی سی برای منزل و … آشنا نماییم.امیدواریم اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم.

طراحی دکوراسیون داخلی دکوری نو با سالها سابقه در زمینه ارائه بهترین پارکت ایشیک ، دیوارپوش های پی وی سی ، پارکت آرتا ….فعالیت دارد.