انواع پارکت لمینت
06
فوریه

انواع پارکت لمینت

بازدید: 350

انواع پارکت لمینت
امتیاز دادن به این مطلب

انواع پارکت لمینت یکی از زیباترین کفپوش هایی هستند که با قیمتی مناسب برای ساختمان های با کاربری متفاوت قابل نصب می باشند. بسیاری از این نوع کفپوش ها به عنوان یک طراحی زیبا برای منازل در نظر گرفته می شوند که از کفپوش های چوبی ، کاشی یا سنگ تقلید می کنند. اساساً، این کفپوش ها درواقع لایه هایی از تخته های فیبری به هم چسبیده هستند که در بالای آن تصویری از چوب، کاشی یا سنگ چاپ شده است.

کفپوش لمینت می تواند جلوه ای واقعی از شکل چوب، کاشی یا سنگ را بدون هیچ زحمتی در تمیز کردن اتصالات کثیف برای شما ایجاد نماید. این کفپوش ها در برابر سوختگی، خراش و گرما مقاوم بوده و نگهداری آن ها بسیار آسان است.

این نوع کف اغلب با کفپوش پارکت چوبی اشتباه گرفته می شود. پارکت چوبی به طور کامل از چوب های واقعی ساخته شده که به یکدیگر متصل می شوند. اما کفپوش لمینت از تخته های فیبری با یک لایه چاپ عکاسی و یک پوشش رویه واضح از رزین های ملامینی تشکیل می شود.

از کفپوش لمینت در هر مکانی می توان استفاده کرد. زیرا مانند چوب سخت تحت تأثیر رطوبت قرار نمی گیرد و به همین دلیل آن را به عنوان گزینه ای محبوب برای هر نوع ساختمانی تبدیل کرده است.

کفپوش لمینت در انواع مختلفی از سبک ها، رنگ ها و بافت ها شامل موارد زیر موجود است:

الف. انواع پارکت لمینت بر اساس نوع نصب

یکی از روش های طبقه بندی کفپوش لمینت نوع نصب آن است. اگر قصد دارید تا کفپوش لمینت را خودتان نصب کنید این موضوع اهمیت زیادی دارد. انواع مختلف نصب کفپوش لمینت عبارتند از:

1.      کف لمینت بدون چسب

در این نوع نصب کفپوش لمینت از کاشی یا تخته هایی استفاده می شود که فاقد چسب هستند. شما باید روش صحیح چسباندن آن ها را بر روی زمین پیدا کنید. نصب آن ها آسان است و در واقع محبوبیت بیشتری در بازار دارند.

2.      کف لمینت چسب دار

در این نوع از انواع پارکت لمینت باید مفاصل را به یکدیگر بچسبانید. در حالی که این نوع نصب، کف بسیار محکمی را پس از نصب ایجاد می کند، هزینه و زمان آن بیشتر از نوع بدون چسب خواهد بود.

3.      کف لمینت از قبل چسبانده شده

به جای استفاده از چسب به طور جداگانه، این تخته ها از قبل چسب زده شده اند، بنابراین می توانید به راحتی تخته ها را در جای خود محکم کنید. از آنجا که در این نوع لمینت برای فعال شدن چسب باید برخی از لبه ها مرطوب شوند، دستورالعمل های نصب را به دقت بررسی کنید. همچنین نمی توانید با این نوع کف پوش ها زیاد سر و کله بزنید زیرا از قبل چسب به زبانه ها و شیارها زده شده است و نصب آن ها نیز سریع و آسان است.

4.       لمینت لایه دار

این تخته های بدون چسب دارای یک لایه زیرین هستند، بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آنها را در جای خود قرار دهید. این مدل لمینت در چندین نوع سیستم قفل زبانه ای و شیار دار موجود است. لایه متصل شده زیرین، میزان انتقال صدا را کاهش می دهد.

انواع پارکت لمینت

ب‌.    انواع پارکت لمینت بر اساس موادی که شبیه آن ساخته شده اند

1.      پارکت لمینت چوبی

این مدل پارکت ها شبیه به چوب دیده می شوند. این کفپوش شامل لایه های نازکی از چوب با یک لایه فوقانی روکش چوبی و یک پوشش اکریلیک است که آن را مقاوم می کند. این تخته ها ضخیم تر از سایر انواع کفپوش هستند. انواع مدل های طرح چوب طراحی و تولید می شوند.

تولیدکنندگان با فناوری جدید خود نه تنها انواع با روکش چوبی بلکه انواع چاپی آن را نیز ارائه می دهند. این مدل ها در ظاهر هیچ تفاوتی با نوع چوبی ندارند. پس از سال ها استفاده، کفپوش چوب لمینت را می توان دوباره با کمی سنباده زدن و اصلاح مجدد سطح، اصلاح کرد و زیبایی سابق را به آن ها برگرداند. در واقع می توانید پارکت لمینت طرح چوب تهیه کنید تا مانند انواع پارکت چوبی به نظر برسد.

2.      پارکت لمینت پلاستیکی

این مدل پارکت ها شبیه به پلاستیک دیده می شوند. گرچه این مدل کفپوش می تواند همه کاره باشد اما این مدل از کفپوش ها به اندازه انواع پارکت لمینت چوبی محبوب نیستند. کفپوش لمینت پلاستیکی از تخته فیبر ساخته شده است که شامل طراحی عکس در قسمت رویی است. بنابراین، طرح های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. دقت کنید که از کفپوش پلاستیکی برای حمام استفاده نکنید زیرا این ماده مقدار زیادی رطوبت را در خود نگه می دارد و این می تواند باعث خراب شدن زودهنگام کفپوش شود.

3.      پارکت لمینت سنگی

این مدل پارکت ها شبیه به سنگ به نظر می رسند. ورقه هایی با ظاهر سنگ، زیبایی و واقع گرایی سنگ اصلی را برای شما به ارمغان می آورند. از جمله ویژگی های این کفپوش ها می توان به رنگ های غنی، بافت های منحصر به فرد، عمق و تغییر ابعاد، برجستگی ها و تورفتگی هایی اشاره کرد که طرح سنگ را برای کف مورد نظر شما به طور کاملاً طبیعی تقلید می کنند.

4.      پارکت لمینت کاشی

این مدل پارکت ها شبیه به کاشی به نظر می رسند. کاشی های ورقه ای به صورت تخته هایی با عرض 30 تا 40 سانتی متر در طول 90 تا 120 سانتی متر تهیه می شوند. همچنین در برخی مدل ها این مدل پارکت لمینت از کاشی های جداگانه شامل مربع های 365 تا 731 سانتی متر تهیه می شود که شبیه کاشی و سرامیک هستند.

انواع کفپوش لمینت

ت‌.    انواع پارکت لمینت بر اساس بافت

انواع پارکت لمینت باید دارای بافتی مشابه با موادی باشد که شبیه آن است، چه آن که کاشی، سنگ یا چوب باشد. قبل از خرید، باید ورقه ها را تحت شرایط مختلف نور بررسی کنید تا چگونگی شکل کف ساختمان خود در زمان های مختلف روز را با پارکت انتخابی بررسی کرده و جهت قرار دادن ورقه ها را تعیین کنید. بافت های ضخیم تر در برابر لغزش مقاوم هستند که به خوبی می توانند برای کف حمام، آشپزخانه و ورودی ساختمان مورد استفاده قرار گیرند.

انواع پارکت لمینت بر اساس بافت، شامل موارد زیر است:

1.       کف لمینت صاف

این مدل کفپوش ها برای شبیه سازی سایر انواع کف مانند سرامیک و سنگ مرمر ساخته شده اند. با این حال، مواد آن بسیار با دوام تر است و تمیز کردن آن از کاشی ها آسان تر است زیرا هیچ شیاری بین آن ها وجود ندارد.

2.      کف لمینت برجسته

این مدل از انواع پارکت لمینت از مواد پلیمری حساس به گرما ساخته شده اند که با الگوهای مختلف ساخته می شوند و می توانند به صورت بلوک های مربع یا نوارهای مستطیلی برش داده شوند.

  • برجسته/دارای بافت ویژه: بافت چاپ شده در این مدل با جزئیات نیست. این مدل، اگرچه واقعی ترین نوع پارکت طرح چوب نیست اما ظاهر خوبی دارد.
  • برجسته با جزئیات: این نقش برجسته دقیقاً تا شیارهای دانه ای چوب را نیز چاپ کرده و با نوع اصلی چوب به خوبی مطابقت دارد و یک بافت چوبی بسیار واقع گرایانه به دست می دهد.

3.      کف لمینت با دست تراشیده شده

این مدل در اصل فقط برای کفپوش چوبی موجود است. این یک پوشش منحصر به فرد قدیمی است که به ورقه های پارکت شما اضافه می شود. در نوع چوبی، این فرایند را می توان به صورت دستی انجام داد یا از تخته های کف موجود خریداری کرد.

ث‌.    انواع پارکت لمینت بر اساس نوع کف سازی

1.      کفپوش HPL (ورقه با فشار بالا)

در این نوع کفپوش ها، تخته ها در یک فرآیند یک یا دو مرحله ای با هم ادغام می شوند. روش فشار بالا در مارک های گران قیمت کفپوش استفاده می شود. ابتدا چندین لایه به هم چسبانده می شوند و پس از آن لایه ها با مواد دیگر ذوب می شوند و سپس در یک تخته چسبانده می شوند. این یک پایان سخت تر و یک تخته با دوام تر نسبت به DPL است.

2.      کفپوش DPL (ورقه تحت فشار مستقیم)

بیشتر ورقه ها با روش فشار مستقیم که هر چهار لایه را با هم جمع می کند، پردازش می شوند و سپس آن ها را فشار داده و گرم می کنند تا پیوند محکمی ایجاد شود. از آنجا که تمام مواد در یک مرحله با هم ترکیب می شوند، هزینه ساخت این نوع پارکت کاهش می یابد.

3.      انواع پارکت لمینت بر اساس سطح براق بودن

انواع پارکت لمینت براق و یا مات می توانند ظاهری متفاوت را برای شما ایجاد کنند که می توانید براساس دکوراسیون و یا سلیقه شخصی خود، آن ها را انتخاب کنید.

در هر صورت، توجه داشته باشید سطح براق بودن کف های لمینیت تأثیر بسیار کمی در عملکرد یا دوام آن ها دارد. کف های کم براق خراش های جزئی سطح را بسیار بهتر از کف های براق تر پنهان می کنند.

انواع پارکت لمینت

ج‌.     انواع پارکت لمینت بر اساس الگو

هنگام انتخاب الگوی کف پارکت لمینت، دست شما برای انتخاب باز است، چرا که انواع مختلف نوارهای نازک تا الگوهای پارکت شطرنجی می توانند ظاهر و تزئین متفاوتی را برای شما ایجاد نمایند.

در اینجا برخی از رایج ترین الگوها آورده شده است:

  1. تخته های کف سنتی
  2. کفپوش نواری نازک
  3. تخته های کف عریض
  4. الگوهای شاه ماهی و الگوی شورون

چ. انواع پارکت لمینت بر اساس رتبه بندی AC

این درجه، نمایی از مقاومت ورقه در برابر سایش در مقیاس 1 تا 5 است. هرچه درجه AC بیشتر باشد، پارکت ماندگاری بالاتری دارد:

  • مسکونی AC1: این مورد برای اتاق های با رفت و آمد کم مانند اتاق خواب مناسب است.
  • مسکونی عمومی AC2 : می تواند در برابر میزان متوسط رفت و آمد مانند اتاق های نشیمن و پذیرایی مقاومت کند.
  • مسکونی شلوغ AC3: برای مناطق مسکونی پرتردد ساخته شده است و همچنین می تواند در مکان های تجاری دارای ترافیک سبک مانند دفاتر کاری نیز استفاده شود.
  • تجاری عمومی AC4: برای استفاده در نقاط شلوغ ساختمان های مسکونی و یا برخی از ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
  • تجاری شلوغ AC5: برای مقاومت در برابر ترافیک مراکز تجاری سنگین طراحی شده است.

ح‌.      انواع پارکت لمینت براساس ویژگی ها

ویژگی های خطوط تولید به تشخیص انواع ارائه شده یک محصول کمک می کند. این مزیت در مورد انواع مختلف پارکت لمینت نیزصادق است. ویژگی های زیر را در نظر بگیرید که می توانید هنگام انتخاب کفپوش لمینت انتخاب کنید:

  • ضد آب / مقاوم در برابر آب
  • ضد خش
  • مقاوم در برابر صدا
  • نصب آسان
  • به سیقل دادن یا موم نیازی ندارد
  • مطابق با سیستم گرمایشی کف

خ‌.      انواع پارکت لمینت براساس نوع لبه

شما می توانید لمینت خود را با توجه به نوع لبه از میان یکی از 3 مورد زیر انتخاب کنید:

  • آج دار
  • فشرده شده
  • چهارگوش

رنگ های مختلف پارکت لمینت

رنگ های کفپوش لمینت شامل قهوه ای روشن، قهوه ای متوسط و قهوه ای تیره طبقه بندی می شوند. همچنین در هنگام انتخاب و خرید انواع پارکت لمینت می توانید کفپوش لمینت شده با سایه و کفپوش لمینت شده بر اساس رنگ را نیز در نظر بگیرید.

انواع پارکت لمینت

خرید انواع پارکت لمینت از دکوری نو

گروه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی دکوری نو decoryno با دارا بودن تکنسین ها و مدیران با دانش و تخصص کافی در این زمینه، آماده ارائه مشاوره، فروش و اجرای انواع پارکت لمینت و سایر متریال های دکوارتیو همچون کاغذ دیواری، قرنیز، دیوارپوش و … به شما عزیزان می باشد.