پوستر دیواری
22
اکتبر

پوستر دیواری اتاق خواب دخترانه را چگونه انتخاب کنیم؟

بازدید: 568

پوستر دیواری اتاق خواب دخترانه را چگونه انتخاب کنیم؟
5 (100%) 1 vote

پیشگفتار:

دختران هدیه ارزشمند پروردگار به خانواده‌ها هستند؛ بر همین اساس تامین آرامش روانی این عزیزان جزوه اولویت‌های هر خانواده‌ای است. نصب پوستر دیواری در اتاق خواب دختران می‌تواند خوابی آسوده و توام با آرامش را برای این عزیزان فراهم نماید.

پوستر دیواری اتاق خواب دخترانه باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که اتاق خواب را به فضایی جذاب و دل‌نشین و مکانی دنج برای دختران تبدیل کند. اتاق خواب یکی از مهم‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود که انرژی فراوانی به روح و جان انسان منتقل می‌کند. طراحی و دکوراسیون اتاق خواب دختران باید به‌گونه‌ای باشد که حس طراوت و سر زندگی را در وجود آنان جاری کند.

 

شکل 1 نصب پوستر دیواری در اتاق خواب دختران می‌تواند خوابی آسوده را برای این عزیزان فراهم نماید.

مزایای استفاده از پوستر دیواری اتاق خواب دخترانه

انتخاب پوستر دیواری اتاق خواب درست و سازگار با روحیه و سلیقه دختران خردسال و نوجوان می‌تواند تاثیرات مثبتی فراوانی به همراه داشته باشد.

  • استفاده از رنگ‌های روشن

استفاده از رنگ‌های مانند صورتی، آبی، کالباسی، بنفش و یاسی می‌تواند روح لطیف دختران را نوازش داده و هیجان و افسردگی را از وجود آنان دور نماید.

  • استفاده از شخصیت‌های کارتونی

کودکان خردسال علاقه بسیار زیادی به شخصیت‌های کارتونی دارند و از آن‌ها الگو می‌پذیرند. اگر دقت کنید این کودکان در هنگام خرید وسایل و لباس اصولا طرح‌هایی را انتخاب می‌کنند که عکس یا الگوی شخصیت کارتونی مورد علاقه‌شان بر روی این لوازم طراحی و چاپ شده باشد. نصب پوستر دیواری با شخصیت‌های کارتونی مانند آلسا، آنا، سیندرلا و مولان و… می‌تواند کودک شما را شگفت زده نماید.

  • استفاده از طرح‌های اسلیمی

استفاده از طرح‌های اسلیمی و سنتی بیشتر برای طراح و دکوراسیون اتاق دختر خانم‌های نوجوان و جوان مناسب است. این طرح‌ها از گذشته‌های دور تا به الان روح افراد را نوازش کرده‌اند و همواره جریانی از آرامش و لطافت را به وجود انسان‌ها تزریق نموده‌اند.

  • انتخاب طرح متناسب با هارمونی اتاق خواب

دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، پس هنگام خرید پوستر دیواری سعی کنید طرح‌هایی را انتخاب نمایید که با طراحی و دکوراسیون اتاق خواب هارمونی داشته باشد.

  • توجه به سن و سال دختران

طرح پوستر اتاق دخترانه باید متناسب و هماهنگ با سن و سال دختران انتخاب شود .دختران همانند هر انسان دیگری در هر برهه زمانی دارای روح لطیف و دیدگاه متفاوتی هستند؛ بر همین اساس در هنگام انتخاب پوستر دیواری اتاق خواب حتما به سن و سال فرزندان خود توجه داشته باشید

انواع پوسترهای دیواری

پوسترهای دیواری با توجه به کارایی و محل نصب در طرح‌های و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. کاغذ دیوارها برای فضاهای مختلفی همچون اتاق خواب، لابی هتل، پذیرایی خانه و… استفاده می‌شود، ولی در حالت کلی کاغذهای دیواری دارای دو مدل هستند.

  1. کاغذدیواری دوبعدی:

از گذشته‌های دور تا به الان از این کاغذهای دیواری برای طراحی فضاهای مختلف استفاده می‌شود. این نوع از پوسترهای دیواری شامل عکس و یا طراحی دوبعدی از گل و گیاه و طرح‌های مختلفی دیگری است.

  1. کاغذ دیواری 3 بعدی:

جدیدترین طراح‌ی پوسترهای دیواری بر اساس نمای سه بعدی انجام می‌گیرد. دید سه ‌بعدی باعث می‌شود تا شما احساس کنید طرح و تصویر چاپ شده بر روی پوستر زنده و جان دار است در واقع این پوسترها فضایی را ایجاد می‌کنند که هماهنگ با واقعیت است.

انواع پوستر و کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها از نظر طرح، مواد اولیه، قیمت و رنگ دسته بندی‌های مختلفی دارند که همه این عوامل در تعیین قیمت کاغذ دیواری نقش مستقیمی دارند. پوسترهای دیواری بر اساس کیفیت، نوع چاپ و بافت پارچه ا‌ی به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شود:

  • پوستر دیواری وینیل

این نوع از پوسترها دارای ظاهری زیبا و شکیل هستند. قابلیت شست‌وشو و مقاومت بالا در برابر رطوبت از مهم‌ترین ویژگی این پوسترهای دیواری است.

  • پوستر دیواری فیبری یا نبافته

پوستر دیواری نبافته از فیبرهای مصنوعی و طبیعی تولید شده و به نام پوسترهای نانووین در بازار شناخته می‌شود. نصب آسان، قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست مهم‌ترین ویژگی پوسترهای دیواری نانووین است.

  • پوستر دیواری پارچه‌ای

در تولید این پوسترها از پارچه‌های مختلفی استفاده شده است.این پوستر طراحی و سبکی لوکس به فضای اتاق خواب می‌بخشد. پوسترهای پارچه‌ای باید توسط نصاب حرفه‌ای نصب شوند؛ و جزو پوسترهای دیواری حساس محسوب می‌شود.

  • پوستر دیواری پارچه‌ای کاغذی

در تولید پوسترهای دیواری کاغذی از انواع کاغذهای مختلف استفاده می‌شود. این پوستر نسبت به پوسترهای دیواری دیگر از قیمت پایین‌تر و نصب راحت‌تری برخوردار است.

 

شکل 2 مهم‌ترین نقش پوستر دیواری ایجاد نشاط و فضای پر انرژی در اتاق خواب دخترانه است.

دلایل استقبال طراحان دکوراسیون داخلی از پوسترهای دیواری سه‌بعدی

پوستر دیواری در دو حالت آماده و سفارشی در بازار موجود است. اگر شما طرح یا رنگ خاصی مدنظرتان است تا در فضای اتاق خواب خود استفاده کنید می‌توانید به راحتی این هدف را محقق نمایید. پوسترهای دیواری سفارشی در ابعاد و اشکال مختلفی چاپ شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. از سوی دیگر پوسترهای دیواری دارای مزایای فراوانی هستند که نگاه طراحان دکوراسیون‌های داخلی را به سوی خود جلب نموده است.

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • طراحی اختصاصی
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • طراحی 3 بعدی و نزدیک به واقعیت
  • نصب آسان و سریع با قابلیت شست‌وشو
  • طراحی ماندگار و بادوام

مهم‌ترین نقش پوستر دیواری ایجاد نشاط و فضای پر انرژی در اتاق خواب دخترانه است؛ چرا که این پوسترها به عنوان یک وسیله تاثیر گذار در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند هیجان و شادی فراوانی را به وجود دختران خانواده تزریق نماید. پوسترهای دیواری با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌تواند روح افراد مختلف خانواده را جلا بخشید.

طرح‌های مختلفی همچون ماه، خورشید، کهکشان‌ها، طبیعت و…به راحتی با روان انسان ارتباط برقرار نموده و ذهن اعضای خانواده به خصوص کودکان را بارور می‌کند. روان شناسان بر این باورند که هر چیزی که بتواند با روح انسان ارتباط برقرار کند می‌تواند در شادابی و رشد قوه تخیل انسان نقش بسزایی داشته باشد. استفاده از پوسترهای دیواری مطابق با علایق دخترانه اتاق خواب روح تازه‌ای و جان خاموش اتاق می‌بخشید.

 

شکل 1سعی کنید فضایی در اتاق خواب برای دختران به وجود آورید که این افراد خوابی سرشار از آرامش داشته باشند.

کلام آخر…

به یاد داشته باشید حتما سن و علایق فرزندتان را درواقع در انتخاب پوستر دیواری اتاق خواب دختران مدنظر قرار دهید. طرح‌هایی که با فضا و دکوراسیون اتاق خواب هارمونی نداشته باشد بعد از گذشت مدت زمانی دل‌زدگی ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ‌های ملایم و گرم می‌تواند در روحیات فرزندتان تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. رنگ‌های جیغ و طرح‌های تند و خشن به مرور زمان روحیه فرزندتان را آشفته نموده و آن‌ها را به فردی پرخاشگر و عصبی تبدیل می‌نماید. خواب مهم‌ترین وسیله استراحت و آرامش افراد است سعی کنید فضایی در اتاق خواب برای دختران به وجود آورید که این افراد خوابی سرشار از آرامش داشته باشند. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب پوستر دیواری برای اتاق خواب حتما مطالعه کرده و از مشاوران متخصص برای انتخاب بهتر کمک بگیرید.