کفپوش لمینت
20
مه

با بهترین برند های پارکت لمینت آشنا شوید

بازدید: 218

با بهترین برند های پارکت لمینت آشنا شوید
امتیاز دادن به این مطلب

 

با بهترین برند های پارکت لمینت آشنا شوید

در این مقاله به معرفی بهترین برندهای پارکت لمینت می پردازیم. اما قبل از هر چیز بهتر است به معرفی این نوع کفپوش، مزایا و معایب پارکت لمینت، نحوه ی اجرا و هر آنچه که بهتر است قبل از انتخاب پارکت برای کفپوش ساختمان تان بدانید، مورد بررسی قرار خواهیم داد. از مهمترین مراحل ساخت و یا بازسازی ساختمان اجرا کفپوش مناسب برای آن است. بهتر است همیشه از متریالی برای پوشاندن کف بهره ببریم که علاوه بر زیبایی از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد. همچنین زمان و هزینه ی کمتری جهت اجرای آن صرف کنیم.

همچنین پوشش کف ساختمان بیشترین تاثیر را در دکوراسیون خواهد داشت. هر ساختمانی با توجه به نوع کاربری آن همچنین سلیقه ی افراد از کفپوش ها و مصالح مختلفی برای اجرای کف ساختمان خود بهره می برند. پارکت لمینیت از جدیدترین کفپوش های مورد استفاده در حال حاضر به شمار می آید که در ادامه به معرفی این مدل کفپوش می پردازیم با ما همراه باشید.

پارکت لمینت چیست

در سالهای اخیر با مدرنیته شدن زندگی ها و تمایل به زندگی کردن در خانه های لوکس، طراحان دکوراسیون را به این امر مجبور ساخته که هر ساله جدیدترین متد دیزاین و طراحی منازل را ارائه دهند. لمینت در واقع از فعل Lamination  مشتق شده است. در لغت به معنی ساختن در لایه های مختلف می باشد. بنابراین تا حدودی میتوان حدس زد که کفپوش لمینت از چندین لایه ی مختلف تهیه شده است. اما سوال اینجاست که فرایند ساخت آن به چه صورت است و مهمتر اینکه جنس لایه ها از چه متریالی است.

بهتر است بدانید که لمینت طی مراحل مختلف و در کارخانه به شیوه ای پیشرفته تهیه می شود. تولید آن به این صورت است که چندین لایه به صورت فشرده روی هم قرار گرفته و یک صفحه ی مسطح ایجاد می کند. لایه ی هسته به طور عمده از جنس فیبر متراکم می باشد، دلیل عمده ی استفاده از فیبر دوام و مقاومت بالای آن است. در واقع این لایه بیشترین بار ناشی از وزن افراد را متحمل می شود. بخش زیرین نیز از متریال مقاوم و مستحکم تهیه می گردد. اما بخش رویی که در سطح قرار می گیرد، و کف ساختمان را پوشش می دهد در طرح های مختلفی عرضه می شود.

این لایه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باید همسو با سلیقه ی افراد باشد. در نهایت برای استحکام بخشیدن به ورق فشرده شده نگاهی به نحوه ی نصب و اجرای آن داشته باشید. به این ترتیب قبل از اقدام به خرید به زیر ساخت های فضای مورد نظر توجه خواهید داشت. نصب و اجرای لمینت لازم است که به دقت و به صورت کاملا اصولی انجام گیرد. این امر ملزم در اختیار داشتن تجربه و یا اطلاعات لازم است که در ادامه به تمامی نکاتی که حین اجرای پارکت لمینیت باید به آن دقت کنید. مورد بررسی قرار داده ایم.قطعات لمینت را اصطلاحات تایل نیز گویند.

برای نصب تایل ها ابتدا لازم است که نسبت به پاکسازی آن اقدام نمایید و کاملا تمیز باشد. به طور معمول میتوان لمینت را بر روی سطوحی از جنس سنگ، سرامیک، و یا چوب اجرا نمود. اما باید به این نکته توجه داشت که لایه ی قبلی کاملا سالم و یکدست باشد. در صورت وجود پستی بلندی و یا هر نوع ایراد ساختاری لازم است که لایه ی زیرین به صورت یکدست زیرسازی شود.

برای این کار میتوان از ملات یا سیمان استفاده نمایید.مرحله ی بعدی اینست که با اطمینان از یکدست بودن کف ساختمان، بهتر است برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، سطح زیرین را توسط یک لایه فوم یا فویل پلاستیکی پوشش دهید. اکنون کف ساختمان برای اجرای پارکت لمینت آماده است.لبه های بیرونی تایل ها دارای برجستگی و فرورفتگی می باشد که همین امر سهولت در نصب را فراهم می کند.

بعد از آماده سازی زیر ساخت و مسطح کردن لایه زیرین می بایست قطعات پارکت لمینت را با زاویه ی 45 درجه و به کمک چکش محکم نمایید.نکته ی مهم که باید به آن توجه داشت اینست که نهایت دقت را برای کنار هم قرار دادن تایل ها بکار گیرید، بعد از چیده شدن قطعات از ست شدن لبه های آن اطمینان حاصل نمایید. یکی از مزیت های کفپوش لمینت این است که علاوه بر ظاهری مدرن و لوکس این است که براحتی قابل جدا شدن هستند و میتوان آنها را برای نصب به محل جدید منتقل کرد.

معرفی بهترین برندهای پارکت لمینت در بازار

تا این قسمت از مقاله سعی بر آن داشتیم به طور مختصر به نحوه ی ساخت پارکت لمینت و همچنین اجرای آن اشاره داشته باشیم. یکی از سوالهایی که حین خرید این محصول برای مشتری بوجود می آید بهترین برندهای پارکت لمینت است. با توجه به کاربرد گسترده ی این محصولات شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص ساخت لمینت در حال فعالیت هستند و سالانه میلیون ها قطعه لمینت در ابعاد مختلف و با طراحی متنوع روانه ی بازار رقابت می شود.

از برندهای موجود در بازار که مطابق جدیدترین تکنولوژی ها و از بهترین متریال تهیه می شوند میتوان به مارک های آرتا، ایروفام، ایشیک، هانتر، فلورین، ایگر، امپریال، باراباس اشاره داشت. این شرکت ها به طور متمرکز در ساخت پارکت لمینت در حال فعالیت هستند که با استفاده از مواد اولیه درجه یک و مرغوب همچنین جدیدترین متد ساخت لمینت هایی با سطح کیفیت بسیار بالا تولید و عرضه می کنند. امیدواریم با خواندن این مطلب انتخابی هوشمندانه و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.