نصب کاغذز ریواری
23
جولای

آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری

بازدید: 295

آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری
امتیاز دادن به این مطلب

آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری ، نصب کاغذ دیواری راه و روش مخصوص به خود را دارد پس با ما همراه باشید!

نصب کاغذز ریواری
نصب کاغذز ریواری

مرحله اول نصب کاغذ دیواری (اندازه گیری درست)

برای اندازه گیری و نصب کاغذ دیواری نیاز به تراز و متر دارید. باید عرض و ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. از سوی دیگر نیاز است که نقطه مرکزی دیوار را پیدا کنید. می بایست از شاقول استفاده کنید تا یک نقطه در نزدیکی کف و یک نقطه در نزدیکی سقف را علامت گذاری کنید. همینطور به خط کش و مداد برای وصل کردن دو نقطه به هم نیاز دارید.

دو خط عمودی نیاز است تا در ضلع کناری دیوار کشیده شود. همینطور سه خط عمودی و در کناره ها و وسط دیوار می بایست بکشید. هر سه خط باید اندازه گیری شود و نقطه میانی هر یک مشخص شود. سپس از مداد استفاده کنید و یک خط افقی در بین نقاط میانی بکشید.

 

 

مرحله دوم نصب کاغذ دیواری ( تعداد نوار کاغذی)

از مرحله قبل عرض و طول دیوار را مشخص کرده اید و حالا نیاز به بررسی ابعاد نوارهای کاغذ دیواری دارید. مثلاً اگر طول دیوار شما 6 متر و عرض آن 3 متر بود می بایست حداقل 18 متر مربع کاغذ دیواری تهیه کنید.

 

مرحله سوم نصب کاغذ دیواری ( اندازه گیری اولین نوار )

این مرحله مهم است لطفا دقت کنید! نیاز به یک میز خالی دارید. در صورتی که از کاغذ دیواری طرح دار استفاده می کنید باید به الگوی آن دقت کنید. یعنی باید مشخص شود که الگو از کجای دیوار انتخاب می شود. کاغذ دیواری می بایست 10 سانتی متر بیش از ارتفاع دیوار در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر باید مركز دیوار را به دست آورید و همینطور خطوط عمودی در مرکز دیوار بکشید و نصب کاغذ دیواری را آغاز کنید.

 

مرحله چهارم نصب کاغذ دیواری ( برش زدن)

اولین نواری که به دست آمد حکم راهنما برای نصب کاغذ دیواری دارد پس الباقی نوارها را طبق نوار اولیه برش بزنید و سعی کنید طول و عرض آن رعایت کنید. در صورتی که کاغذ دیواری شما دارای الگوی تکراری است می بایست در ابتدا پیش از اندازه و برش، نوار اول را به صورت مرتب تنظیم کنید. کاتر برای این کار به شما کمک می کند.

 

مرحله پنجم نصب کاغذ دیواری ( آماده کردن کاغذ دیواری)

نیاز به قلمو و چسب مخصوص دارید و باید پشت کاغذ دیواری را چسب کاری کنید. همه سطوح کاغذ دیواری شما باید چسب داشته باشد در غیر این صورت با گذشت زمان شاهد بهم ریختگی نظم کاغذ دیواری می شوید و حالت حبابی به خود می گیرد. برخی از کاغذهای دیواری دارای چسب هستند و به کار شما کمک می کند.

 

 

 

 

مرحله ششم نصب کاغذ دیواری ( کار با نوار اول آغاز می شود)

یک سمت از نوار را دقیقاً مقابل خط عمودی وسط دیوار قرار دهید. نیاز است که بخش بالا و پایین را تنظیم کنید. کاغذ دیواری می بایست از سمت بالا به پایین وصل و نصب شود.

برای اینکه کار آسان تر پیش برود نیاز به کاردک پهن دارید. حال کاغذ دیواری باید از سمت پایین حرکت داده شود و همینطور کاردک به چسباندن آن به دیوار کمک کند. از وسط کاغذ شروع به حباب گیری نمایید و در صورت بروز چین و چروک سریعاً آن را تخلیه کنید. در صورتی که حباب زیاد بود، کاغذ دیواری باید آرام از دیوار جدا شود و دوباره نصب شود.

آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری
نصب کاغذز ریواری

مرحله هفتم نصب کاغذ دیواری ( برش مقدار اضافی)

معمولاً برش مقدار اضافی کاغذ دیواری کمی دشوار به نظر می رسد اما ما ترفندی به شما یاد می دهیم تا بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید. زمانی که کاغذ دیواری به انتها رسید باید از کاردک استفاده کنید و کاردک را تا انتها بکشید. این کار باعث می شود حباب های ریز موجود ناپدید شوند. از سوی دیگر می توانید از کاتر استفاده کنید و بخش اضافی توسط کاتر دقیق و درست اجرا می شود و مشکلی نخواهید داشت. این کار باید تیمی صورت بگیرد و همینطور نیاز به نردبان خواهید داشت.

 

 

مرحله هشتم نصب کاغذ دیواری ( پاک کردن چسب اضافی)

برای اینکه کار کاملاً تمیز باشد می توانید از کاردک پهن استفاده کنید و کل سطح کاغذ دیواری را صاف کنید. همینطور از اسفنج مرطوب استفاده کنید و روی آن بکشید تا چسب اضافی از بین برود. این کار به زیبایی ظاهری نصب کاغذ دیواری کمک زیادی می کند.

 

مرحله نهم نصب کاغذ دیواری ( تکرار مراحل تا رسیدن به اتمام)

همه قسمت های خالی دیوار نیاز به کاغذ دیواری دارند اما موضوع مهم این است که کار حتماً می بایست از وسط آغاز شود. اینکه از لبه دیوار آغاز کنید نیاز به تخصص بالایی دارد در غیر این صورت شرایط تراز ایجاد نمی شود. نصب کاغذ دیواری نباید حالت شاقول به خود بگیرد. اولین نواری که نصب می کنید تراز کار شما است و الباقی باید دقیقاً طبق همان مورد اجرا شود. هیچ کاغذی نباید روی کاغذ دیگر قرار بگیرد.

 

آموزش گام به گام نصب کاغذ دیواری
نصب کاغذز ریواری

نصب کاغذ دیواری در گوشه ها

معمولاً گوشه های دیوار در نصب کاغذ دیواری کمی پیچیده تر هستند. دیوارها دارای گوشه هایی هستند که زاویه 90 درجه را تشکیل می دهد. در چنین شرایطی می بایست در ابتدا عرض باقی مانده را محاسبه کنید. یعنی باید فاصله لبه آخرین نوار تا تلاقی دیوارها در چندین نقطه مشخص شود. حال باید زیر گوشه های اتاق سنجیده شود و موقعیت عمودی و شاقول نداشته باشد.

باید به صورت متعدد اندازه گیری کنید و عرض دیوار را مشخص کنید. پس از آن باید 10 سانتی متر اضافی تر در نظر بگیرید تا بتوانید عرض دیوار را بپوشانید. پس از این مرحله پشت کاغذ دیواری را چسب کاری کنید و از کاردک مخصوص استفاده کنید و حرکت می بایست به سمت بیرونی باشد و در محل تلاقی دیوار صورت بگیرد. بهتر است مطمئن شوید که حباب و چین و چروک وجود ندارد.

در نهایت نیاز به برش مقدار اضافی کاغذ است. دقت داشته باشید که همپوشانی لبه های کاغذ مشکلات زیادی ایجاد می کند پس باید الگو کاغذ دیواری به خوبی حفظ شود و ظاهری منظم به سطح کار ببخشد.

در اجرا و نصب کاغذ دیواری می توانید از الگوهای خاصی کمک بگیرید تا محیط داخل منزل شما کاملاً حرفه ای اجرا شود. نصب دیوار کاغذی بسیار آسان است و باید مرحله به مرحله صورت بگیرد. دقت کنید که این کار باید با آرامش صورت بگیرد و به صورت گام به گام باشد در غیر این صورت کار از ظرافت خود خارج می شود.

در هر صورت شما برای نصب کاغذ دیواری نیاز به یک همکار یا همراه دارید تا در اندازه گیری به شما کمک نماید. نصب کاغذ دیواری بر اساس موقعیت دیوار نیز سنجیده می شود و دیوارهایی که دارای کنج هستند نیاز به دقت بالاتری دارند.