تفاوت قیمت پارکت و سرامیک
18
نوامبر

تفاوت قیمت پارکت و سرامیک

بازدید: 4462

تفاوت قیمت پارکت و سرامیک
4.3 (86.67%) 3 votes

تفاوت قیمت پارکت و سرامیک

بسیاری از افرادی که به ساخت وساز بناهای مسکونی و یا تجاری مشغول اند ، درانتخاب کفپوش پی وی سی  مناسب برای ساختمان دچار تردید هستند.

پارکت آرتا و سرامیک از جمله کفپوش‌هایی هستند که در ساخت وساز بناها مورداستفاده قرارمی‌گیرند.توجه داشته‌باشید که تفاوت‌های بسیارزیادی بین پارکت و سرامیک وجوددارد و البته انتخاب هرکدام از این ها کاربسیارسختی است زیرا هرکدام دارای معایب ومزایای خاص خودهستند. ویژگی‌های خاصی که هرکدام از این کفپوش‌ها دارند، سبب تفاوت قیمت آن ها هم می‌شود. در ادامه این مطلب به مقایسه این دو نوع کفپوش ازهم می‌پردازیم تابتوانید بنا به نیازخود بهترین نمونه آن‌ها را انتخاب‌کنید.

مقایسه پارکت و سرامیک

پارکت

زمانی که شما پارکت لمینترا به عنوان کفپوش برای خانه خود انتخاب می‌کنید، بایدبدانید که با این انتخاب و اضافه شدن پارکت به منزل شما، ارزش ملک هنگام خرید چندین برابر خواهدشد. پارکت از جمله بهترین وسالم ترین کفپوش‌هایی است که می‌توانید برای منزل خود انتخاب‌کنید.

کفپوش پارکت دارای چهار بخش ، لایه پلاستیکی رویی، نقش پارکت ایشیک  و دیگر، لایه اصلی ساختمان و لایه زیرین است. البته تفاوت قیمت پارکت و سرامیک در بازار بسیارزیاد است با این وجود پارکت محبوبیت بسیارزیادی را بین مردم دارد. ان دسته از کفپوش‌هایی که به صورت کامل از چوب درختان ساخته می‌شوند را پارکت و کفپوش‌هایی که ترکیبی از چوب درختان، تخته سه‌لا و خرده‌های چوب هستند را لمینت می‌نامند.

روی قسمت‌های زیرین و بالایی پارکت با نوعی مواد پلاستیکی پوشانده شده‌است که سبب جلوگیری از ورود حشرات به آن می‌شود. برای این که بتوانید پارکت را نصب‌کنید ابتدا باید زیرسازی‌های لازم برای این کار صورت گیرد. سطح اماده شده برای نصب پارکت به هیچ عنوان نباید دارای پستی و بلندی باشد. برای زیرسازی پارکت نیز بهترین مواد گچ و سیمان اند، که سبب مقاومت بیش‌تر پارکت نیز خواهندشد.

بعدازاین که زیرسازی‌های لازم برای نصب کفپوش پارکت انجام‌شد، باید زیر کفپوش‌ها لایه‌ای از فوم نصب شود که باعث نرم‌ترشدن پارکت هم خواهدشد. بعد از تمام شدن همه این مراحل قطعات پارکت به صورت موازی کنارهم قرارمی‌گیرند و با استفاده از سیمان و یا چسب در جای خود ثابت‌می‌شوند.

البته در بسیاری از موارد نیز نیازی به استفاده از چسب و یا سیمان نخواهدبود، بعضی از این پارکت‌ها دارای شیارهایی هستند که سبب می شود قطعات پارکت درهم گره بخورند. نصب این نمونه‌ها بسیارراحت تر از نصب با سیمان و چسب خواهدبود.

تفاوت قیمت پارکت و سرامیک
تفاوت قیمت پارکت و سرامیک

معایب پارکت

  • استفاده از پارکت برای مکان‌های مرطوب مناسب نخواهدبود، زیرا چوب در مقابل رطوبت واکنش نشان می‌دهد و کیفیت اولیه خود را از دست خواهدداد. درمقایسه پارکت و سرامیک باید بگوییم که سرامیک در مجاورت با رطوبت تغییری نمی‌کند و این جز برتری‌هایی است که در برابر پارکت دارد.
  • ممکن است بعداز نصب پارکت به مرورزمان رنگ آن تغییرکند، یا این که روی آن خراش‌هایی ایجادشود و صداتولیدکند. در مقایسه پارکت و سرامیک ذکر این نکته ضروری است که سرامیک‌ها در طی سالیان دراز دچار آسیب های بسیارکمی می‌شوند.
  • هنگام استفاده از پارکت باید مراقبت‌های لازم از آن صورت‌گیرد. برای مثال به هیچ عنوان نباید وسایل سنگین را روی پارکت بگذارید.
  • پارکت جز کفپوش‌های بسیار گران قیمت موجود در بازاراست که به دلیل قیمت بالای آن افراد بسیارزیادی از خرید آن صرف نظر می‌کنند. تفاوت قیمت پارکت و سرامیک بسیاربالا است و به همین دلیل افراد بسیارزیادی سرامیک را جایگزین آن می‌کنند.
  • برای این که بتوانید مدت زمان بسیارطولانی از پارکت ها استفاده‌کنید، لازم است تا هرچندوقت یک بار برای تمیزکردن آن از روغن جلا استفاده‌کنید.

مزایای پارکت

  • استفاده از پارکت برای مناطق سردسیر توصیه می‌شود زیرا می‌تواند در مدت طولانی گرما را درخود نگه دارد. در مقایسه پارکت و سرامیک باید بگوییم که سرامیک سبب سردترشدن منازل می‌شود و به هیچ عنوان برای مناطق سردسیر توصیه نمی‌شود.
  • به دلیل وجود فوم‌هایی که زیر پارکت نصب می‌شوند، هنگام راه رفتن روی آن احساس نرمی می‌کنید. هنگام مقایسه پارکت و سرامیک از این نظر حتما پارکت را انتخاب خواهیدکرد.
  • پارکت‌ها دارای شکل‌ها و طرح‌های بسیارجذابی هستند که هیچ گاه دمده نمی‌شوند و سبب می‌شود بتوانید در سالیان طولانی از آن ها استفاده‌کنید.
  • بسیاری از مدل‌های پارکت را می‌توانید بدون هیچ دردسری وبه راحتی نصب‌کنید.
  • بسیاری از افراد به فرش و یا سایر پوشش‌های منزل حساسیت دارند، استفاده از پارکت به عنوان کفپوش به هیچ وجه برای شما آلرژی زا نخواهدبود.

سرامیک

سرامیک از انواع کفپوش‌های موجود در بازاراست که از سال‌های بسیاردور مورداستفاده قرارمی‌گرفته‌است. بسته به کیفیتی که سرامیک‌ها دارند، قیمت آن‌ها نیز متفاوت از هم خواهدبود. به صورت کلی سرامیک‌ها به دودسته لعاب‌دار و بدون لعاب تقسیم می‌شوند. البته نوع لعاب‌دار آن نیز خود به دو دسته لعاب‌مات و لعاب‌براق تقسیم می‌شود.

معایب سرامیک

به صورت کلی در ابتدا از سرامیک به عنوان بهترین پوشش دهنده برای منازل یاد می‌شده‌است و اما به این دلیل که ذات سردی دارد، در سال‌های اخیر محبوبیت کم تری را بین مردم پیدا کرده‌است در ادامه به بررسی معایب آن و مقایسه پارکت و سرامیک می‌پردازیم.

  • سرامیک‌ها در برابر ضربه مقاومت زیادی ندارندو به محض این که جسم سختی روی آن‌ها بیفتد، خواهندشکست.
  • سرامیک‌ها بسیارلغزنده‌اند و احتمال سرخوردن روی آن ها بسیارزیاد است. در مقایسه پارکت و سرامیک باید بدانید که این پارکت‌ها این مشکل را ندارد و حتی درصورت خیس شدن نیز روی آن لیز نخواهیدخورد.
  • نصب کردن سرامیک کاربسیارسختی است و زمان زیادی به طول می‌انجامد. بین سرامیک‌ها درزهایی وجوددارد که درصورت کثیف شدن ، به سختی می‌توانید آن ها را تمیز کنید . درمقایسه پارکت و سرامیک برای این ویژگی باید بدانید که تمیزکردن پارکت‌ها نسبت به سرامیک بسیارراحت تراست.
  • توجه داشته‌باشید که سرامیک ها دارای مدل‌های بسیارزیادی است . حال اگر جسم سنگینی روی آن بیفتد و به سرامیک آسیب‌برساند برای تعویض آن دچار مشکل خواهیدشد. زیرا ممکن است بعداز چندین سال دیگر حتی برخی از طرح‌های سرامیک تولیدنشوند.
  • سرامیک‌ها عایق حرارت نیستند و اگر گرمای محیط برای شما اهمیت دارد، بهتراست بین پارکت و سرامیک ، پارکت را انتخاب کنید.
بین پارکت و سرامیک کدام یک را به عنوان کفپوش انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال انتخاب کفپوش مناسب برای منازل خود هستید، ابتدا باید بادرنظرگرفتن ویژگی‌های محیط بهترین کفپوش را انتخاب‌کنید. برای مثال اگر در محیطی که می‌خواهید برای آن کفپوش انتخاب‌کنید،  رفت و آمد زیاد است و نیازدارد تا به صورت مداوم تمیزشود بهتراست بین پارکت و سرامیک ، سرامیک را انتخاب‌کنید.

البته مهم ترین نکته در انتخاب کفپوش ، بررسی هزینه‌های مربوط به نگهداری آن است . ذکر این نکته ضروری است که هزینه‌های نگهداری پارکت از سرامیک بیش‌تراست ، پس اگر نمی‌خواهید هزینه‎‌های زیادی را صرف‌کنید، سرامیک بهترین انتخاب برای شماست.