تفاوت پی وی سی با لمینت
20
ژوئن

تفاوت پی وی سی با لمینت

بازدید: 186

تفاوت پی وی سی با لمینت
امتیاز دادن به این مطلب

تفاوت پی وی سی با لمینت

خیلی ها نگران تفاوت پی وی سی با لمینت هستند وقتی که می خواهند کفپوش مناسب را انتخاب کنند. اگر می خواهید یک کفپوش جدیدی بخرید، به سرعت این سوال پیش می آید که کدام محصول برای فضای مورد نظر مناسب است.

چه چیزی را باید انتخاب کنید و دقیقاً تفاوت پی وی سی با لمینت در چیست؟ هنگام انتخاب کفش پوش جدید، ابتدا باید به شرایط اتاق توجه کنید. بسته به بروز نور، اثرات گرما، سطح، اندازه اتاق و بار احتمالی، شما باید یک محصول را انتخاب کنید.

هر دو پی وی سی و لمینت مزایای مختلفی را ارائه می دهند که می توانند بر عملکرد بعدی اتاق تأثیر مثبت بگذارند. در مقاله زیر تفاوت پی وی سی با لمینت و همچنین مهمترین ویژگی های هر دو نوع را آورده شده است.

تفاوت پی وی سی با لیمنت

تفاوت پی وی سی با لمینت در یک نگاه

کفپوش های لمینت و پی وی سی هر دو کفپوش ارزان قیمتی هستند، اما انتخاب بهتر برای خانه شما چیست؟ بیایید این دو گزینه را با هم مقایسه کنیم:

کفپوش پی وی سی از پلاستیک ساخته شده است، در حالی که لمینت بیشتر از چوب ساخته شده است. برای صاحبان خانه هایی که می خواهند از چوب سخت بدون برچسب قیمت سنگین استفاده کنند،

این گزینه های کفپوش گزینه های بسیار خوبی هستند. هر دو شباهت زیادی به چوب دارند. کف پی وی سی نسبت به لمینت مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد. تفاوت در این است که پی وی سی 100٪ پلاستیکی است، در حالی که لمینت 99٪ چوب است.

راه رفتن روی پی وی سی راحت تر از لمینت است، زیرا نرم تر، گرمتر است. مطمئناً کمتر روی پی وی سی لیز خواهید خورد. نصب هر دو ارزان و آسان است. در مقایسه با پارکت واقعی چوب، تنوع بیشماری از رنگ و سبک برای هر دو طبقه وجود دارد و هیچکدام گران نیستند.

 

تفاوت پی وی سی با لیمنت

تفاوت پی وی سی با لمینت و مزایا و معایب آن ها

آیا می خواهید در آپارتمان خود کفپوش جدیدی بگذارید و نمی دانید از پی وی سی یا لمینت استفاده کنید؟ هر دو پوشش کف بسیار محبوب هستند. اما بیایید مزایا و معایبو تفاوت پی وی سی با لمینترا بررسی کنیم.

مقاومت در برابر رطوبت تفاوت اصلی بین کفپوش های پی وی سی و لمینیت است. بنابراین این ویژگی اتاق هایی را تعیین می کند که می توان کفپوش لمینت در آن ها گذاشته شود یا نه. از طرف دیگر ، یک کف پی وی سی می تواند در هر جای خانه نصب شود.

برترین مزیت های کفپوش پی وی سی

  • نصب آسان

گذاشتن آن به راحتی انجام می شود. اما ابتدا اطمینان حاصل کنید که سطح کاملاً خشک و تراز باشد.

  • نگهداری کم

مراقبت از کف پی وی سی آسان است. با این حال ، همیشه باید مطمئن شوید که کف برای محافظت از سطح زیری، عاری از شن و ماسه و آوار است. با یک پاک کننده مرطوب و یک شوینده کفپوش می توانید لکه ها را به راحتی از بین ببرید. مراقبت از چند کفپوش کف به راحتی وینیل است!

  • مقاومت در برابر رطوبت بالا

کفپوش های پی وی سی چسب و همچنین وینیل نسبت به آب حساس نیستند. این باعث می شود که آن ها یک کفپوش ایده آل برای حمام و آشپزخانه یا اتاق های دیگر با رطوبت بالا باشند.

  • راه رفتن راحتتر

پی وی سی در زمستان سرد نمی شود و به طور کلی نرم تر از کف کاشی است. یک کف پی وی سی با یک حامل HDF دارای یک لایه چوب پنبه اضافی است که پیاده روی را در زمستا بیشتر دلپذیر می کند.

  • طول عمر

به طور کلی پی وی سی ماده ای بسیار بادوام در نظر گرفته می شود که در صورت نصب و نگهداری صحیح، می تواند تا بیست سال دوام داشته باشد. با این حال، کیفیت متریال خریداری شده و نحوه ساخت آن تعیین می کند که کفپوش شما در طول زمان چقدر خوب خواهد ماند.

  • مقاومت در برابر لکه

کفپوش پی وی سی دارای یک لایه سایش است که به عنوان یک مانع سطحی عمل می کند و از کفپوش در برابر لکه ها و نشت محافظت می کند. در عین حال، سطح آن به راحتی تمیز و نگهداری می شود.

  • ضد باکتری

پی وی سی ضد باکتری است و مکان های لانه سازی باکتری ها و میکروب ها را ایجاد نمی کند. به لطف این خاصیت، این کفپوش برای مبتلایان به آلرژی ایده آل است.

لمینت به عنوان یک گزینه ارزان برای پارکت است، به لطف ظاهر چوبی و سطح مراقبت آسان یکی از محبوب ترین پوشش های کف است. فقط در ایران سالانه بین 75 تا 80 میلیون متر مربع لمینت فروخته می شود. کف لمینت مصنوعی از کاغذهای تزئینی آغشته به رزین مصنوعی تشکیل شده است که با تعداد زیادی لایه اصلی به صورت حرارتی یا تحت فشار زیاد فشرده می شوند.

تفاوت پی وی سی با لمینت

برترین مزیت های کفپوش لمینت

  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر سایش و ضربه
  • مقاوم در برابر گرما و نور
  • قیمت خرید پایین

با این حال ، کفپوش لمینت به رطوبت بسیار حساس است و بنابراین برای آشپزخانه ، حمام و اتاقهایی که شستشو انجام می شود یا لباس های شسته شده در آن آویزان است، مناسب نیست.

تفاوت پی وی سی با لمینت در لایه ها و ساختار محصول

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما شایان ذکر است که تفاوت پی وی سی با لمینت به طور طبیعی در ساختار آنهاست. در حالی که از پی وی سی عمدتا به عنوان نام ماده پلی وینیل کلراید استفاده می شود، و اصطلاح کفپوش سی وی CV نیز برای آن استفاده می شود. CV یک مورد متفاوت نیست. کفپوش سی وی نیز بخشی از خانواده محصولات کفپوش پی وی سی است،

اما فقط ساختار خاص محصول را توصیف می کند. کفپوش پی وی سی و سی وی از یک ماده هستند. کفپوش پی وی سی شامل پرکننده های افزودنی و نرم کننده های اضافی است که برای خصوصیات مختلف تعیین کننده هستند.

این مواد خاصیت انعطاف پذیری را به کف سخت و شکننده می دهد. در حالی که کفپوش پی وی سی توسط یک لایه همگن مشخص می شود، لمینت از لایه های مختلفی تشکیل شده است. به طور معمول حداقل چهار لایه وجود دارد که یک لمینت را تشکیل می دهد. البته بسته به محصول ، می تواند بیشتر هم باشد. از سطحی برای پوشش و مقاوم سازی لمینت استفاده می شود تا بتواند بارهای بیشتری را تحمل کند.

کاغذ تزئینی در زیر سطح قرار دارد که نقوش مربوطه روی آن به تصویر کشیده شده است. در بعضی موارد ، یک ورقه اضافی در زیر کاغذ دکور متصل می شود، که مقاومت بیشتری در برابر فشارهای خارجی ایجاد می کند. هسته کف لمینت از تخته حامل تشکیل شده است. این تخته حامل شامل یک تخته MDF یا HDF است و ثبات لازم و ارتفاع ساخت کمی ضخیم تر را فراهم می کند.

 تفاوت پی وی سی با لیمنت

تفاوت پی وی سی با لمینیت در طراحی

وقتی وارد اتاق می شوید، ویژگی های فنی کفپوش ها قابل مشاهده نیست، بلکه اول از همه ویژگی های نوری کفپوش ها هست که قابل مشاهده است.

به همین دلیل، یک کفپوش باید از نظر طراحی سطح خود دارای تعدادی استاندارد باشد و همیشه خود را یکنواخت و با کیفیت نشان دهد. کفپوش های پی وی سی و لمینت استعدادهای واقعی برای طراحی دارند، در نتیجه تفاوتی بین پی وی سی و لمینت وجود ندارد.

به لطف لایه های تزئینی چاپ شده، هر دو کفپوش قادر به تولید متنوعی از مواد با جزئیات عالی هستند. صرف نظر از اینکه تقلید از چوب روستایی باشد یا تقلیدی از سنگ، کفپوش پی وی سی و لمینت تقریباً همه طرح را ارائه می دهند.

امروزه حتی خرید کفپوش پی وی سی با ظاهر چوبی یا کفپوش پی وی سی با طرح کاشی نیز زیاد شده است. این امکانات چاپ بر روی کفپوش ها بی انتهاست، پس شما می توانید ایده های فردی خود را هم برای چاپ پیاده سازی کنید و کفپوشی با سلیقه شخصی خود نصب کنید.

تفاوت پی وی سی با لمینیت در کاربرد

هر دو کفپوش پی وی سی و لمینت برای استفاده در مناطق مختلف استفاده می شوند.

که به سه منطقه مختلف تقسیم می شوند: استفاده در منطقه مسکونی، استفاده در منطقه تجاری و استفاده در منطقه صنعتی. این کفپوش ها استحکام و مقاومت زیادی دارند که باعث می شود در مناطق مختلف از آن ها استفاده شود.کفپوش های لمینت در طرح های مختلفی موجود هستند، به همین دلیل مجبور نخواهید شد یک طرح آن را برای منطقه ی مسکونی و منطقه تجاری استفاده کنید متناسب با هر کدام می توانید یک نوع را انتخاب کنید.

اما این کفپوش را برای بخش صنعتی مورد استفاده قرار نمی گیرد. از طرف دیگر ، از پوشش پی وی سی را می توانید در همه مناطق استفاده کنید، از مسکونی گرفته تا مناطق صنعتی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و حتی در بیمارستان ها و سالن های ورزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت پی وی سی با لمینت در کاربرد در این است که پی وی سی مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد.

تفاوت پی وی سی با لمینت در کفپوشی خانه

برای کفپوش کردن خانه محدودیت های خاصی وجود دارد که باید آن ها را بدانید. به دلیل رطوبت بالا و قرار گرفتن در معرض منظم آب، لمینت را نمی توانید در اتاق های مرطوب نصب کنید. دلیل این امر صفحه حامل است که از الیاف چوب فشرده تشکیل شده است.

به محض ورود آب به کفپوش لمینت، الیاف چوب می توانند به خیس شود و منبسط شود. که باعت ایجاد امواج و برجستگی های ناخوشایند در سطح می شود که دیگر قابل ترمیم نیست.

اگر نمی خواهید نگران خیس شدن و ترمیم کفپوش های خود در اتاق های مرطوب باشید بدون نگرانی از کفپوش پی وی سی استفاده کنید. زیرا مواد آن کاملا ضد آب است. با استفاده از کفپوش پی وی سی، یک سطح مقاوم بدست می آورید که می تواند حتی در برابر مقدار زیادی از رطوبت و آب برای زمان مشخصی مقاوم باشد.