قیمت پارکت آرتا
18
نوامبر

قیمت پارکت آرتا

بازدید: 628

قیمت پارکت آرتا
4 (80%) 4 votes

قیمت پارکت آرتا

پارکت آرتا جز بهترین و باکیفیت ترین پارکت‌های موجود در بازار است که در شهر اردبیل ساخته می‌شود. پارکت آرتا دارای هشت میلی متر ضخامت است که می‌تواند تمام نیازهای مصرف‌کننده را برطرف کند. پارکت های این شرکت دارای رنگ‌های بسیارمتنوعی است که با کیفیت مناسب در بازارعرضه می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی قیمت پارکت آرتا می‌پردازیم.

پارکت آرتا دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیارزیادی نسبت به نمونه‌های مشابه خود است. همان‌طور که می‌توانید زمانی که چوب در مقابل رطوبت و یا آب قرارمی‌گیرد بعداز مدت بسیاراندکی حالت اولیه خود را از دست می‌دهد. برای این که این مشکل در پارکت‌های آرتا اتفاق‌نیفتد، لایه ای از پارافین روی کلیک‌های پارکت را پوشانده‌است تا آب وارد بخش‌های میانی پارکت نشود.

هم‌چنین روی سطح رویی پارکت آرتا و پارکت لمینتنیز لایه ای پلاستیکی قرارگرفته‌است که مانع ایجاد خراش روی آن می‌شود. با توجه به همه آن چه درباره فواید این پارکت گفته‌شد، مسلما پارکت آرتا دارای کیفیت خوبی است و می‌توان سال‌های متمادی از آن استفاده‌کرد.

حال که متوجه شدید این برند پارکت آرتا و پارکت ایشیک…  برای خرید مناسب به‌نظرمی‌رسد ، مهم ترین نکته قیمت این نوع از پارکت هاست که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

عوامل موثربر قیمت پارکت آرتا چیست ؟

قیمت پارکت آرتا و پارکت ایشیک  و دیگر پارکت ها به مسائل بسیارزیادی بستگی دارد از جمله آن‌ها اندازه متراژمنزل است. برخی از این عوامل را درادامه بررسی می‌کنیم.

ضخامت پارکت

ازجمله عواملی که می‌تواند در قیمت پارکت آرتا تاثیربگذارد، ضخامت پارکت است . به صورت کلی انواع پارکت‌ها دارای ضخامت 8 و 12 میلی‌متری اند. برای خرید پارکت ابتدا باید توجه‌کنید که کدام یک از این ضخامت ها برای محل زندگی شما مناسب است. اگر درانتخاب این مورد تردید دارید، بهتراست از کارشناسان ومتخصصانی در این زمینه کمک بگیرید. بسته به محلی که می‌خواهید در آن از پارکت استفاده‌کنید، ضخامت پارکت متفاوت خواهدبود.

مقاومت سایش

از موارد بسیارمهمی که در قیمت پارکت تاثیرگذاراست ، مقاومت آن در برابر سایش است . مقاومت سایش پارکت آرتا acو دیوارپوش پی وی سی است، این واحد دربرابر آتش و ضربه مقاوم خواهدبود. استاندارد ac دارای درجه بندی‌های متنوع ac2 –ac4- ac3 است . پس هنگام خرید پارکت باید توجه‌کنید که می خواهید پارکت شما چه درجه سایشی داشته‌باشد.

مغزی

نوع مغزی پارکت در قیمت پارکت تاثیر بسیارزیادی دارد. به صورت کلی پارکت‌ها از چوب‌های لایه لایه تشکیل می‌شود که قسمت داخلی لایه‌ها مغزی برگه است که دربرابر رطوبت مقاومت می کند.  مغزی پارکت‌ها به دو صورت  mdfوhdf است.

کشور سازنده

برندهای مشهور تولیدکننده پارکت قیمت‌های بالاتری را نسبت به نمونه‌های معمولی دارند. از برترین کشورهای سازنده پارکت می‌توان به ایران، آلمان و ترکیه اشاره‌کرد. برای خرید پارکت ابتدا درمورد همه برندها تحقیق کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب‌کنید.

فروشندگان پارکت

بسته به فروشنده پارکت ، قیمت پارکت و  قرنیز پی وی سی نیز متفاوت خواهدبود. فروشندگان در این زمینه سیاست‌های بسیارزیادی دارند که بسته به ان هزینه هایی را از شما دریافت می‌کنند. البته می‌توانید بنا به هزینه‌هایی که می‌خواهید برای خرید پارکت داشته‌باشید بهترین نوع آن را خریداری‌کنید.

عوامل موثر برقیمت نصب پارکت آرتا

هزینه‌های مربوط به نصب پارکت آرتا در ابتدا به نوع چوب پارکت بستگی دارد. البته همه مواردی که در بالا بیان‌شد نیز درقیمت پارکت موثرخواهدبود.

پارکت معمولا از جنس درختان جنگلی است که مشهورترین آن‌ها بلوط است. قیمت پارکت آرتا بسته به نوع چوبی که برای ساخت آن استفاده می‌شود ، متفاوت خواهدبود. برای مثال اگر هرمترمربع پارکت ساخته شده با چوب بلوط 250 هزارتومان قیمت داشته‌باشد، باید با سایرهزینه‌هایی مربوطه مانند حمل و نقل، تولید و یا واردات آن جمع‌شود. با بهره گیری از این کفپوش ها احساس می‌کنید در طبیعیت هستید.

توجه کنید پارکت‌های چوبی نیز مانند سایر محصولات چوبی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. برای مثال هرچندسال یک بار باید برای ترمیم آن‌ها از ساب و لاک استفاده‌شود.

برای نصب پارکت ابتدا باید کفپوش پی وی سی  قبلی جمع آوری شوند، سپس باید برای انجام این کار زیرسازی‌های لازم صورت‌گیرد. این زیرسازی معمولا با سرامیک، موزائیک و یا چسب بتن صورت می‌گیرد.

پارکت آرتا و لمینت چه فرقی باهم دارند؟حدود هزینه برای هرکدام از آن‌ها چقدراست؟

پارکت آرتا از چوب درختان طبیعی ساخته می‌شود. برای ساخت این پارکت‌ها از چوب های مختلفی نظیر بلوط، افرا،کاج، بامبو و … استفاده می‌شود. تولید پارکت پروسه پیچیده ای ندارد و تنهاچوب درختان را به صورت ورقه ورقه و الوار درمی‌آورند. برای این که پارکت آرتا روی کف بچسبد از چسب استفاده می‌شود و درنهایت نیز روی آن لاک و ساب می‌زنند.

این نوع از کفپوش‌ها جز کالای لوکس بازارند والبته قیمت بسیاربالایی دارند که به همین دلیل ازآن استفاده کمی می‌شود.

در مقابل این نوع پارکت‌ها، کفپوش‌های لمینت اند که از لایه چوب‌های فشرده شده ساخته می‌شوند. البته برای ساخت آن تنها از چوب درختان استفاده نمی‌شود. لمینت نسبت به پارکت قیمت مناسب‌تری دارد و همین نیز سبب شده‌است که  استفاده بیش‌تری از آن صورت‌گیرد. نصب لمینت از پارکت ساده‌تراست و به صورت کلی در نصب آناز چسب استفاده نمی‌شود و همین هم سبب می‌شود تا بتوان به راحتی آن را جمع آوری‌کرد و در جایی دیگر استفاده‌کرد.

نصابان برای نصب لمینت بدون مواد اولیه متری دوهزارتومان دریافت می‌کنند. اگر متراژ خانه شما از 35 متر بالاتر باشد ، هزینه به صورت متری با شما محاسبه خواهدشد . درصورت این که متراژ بین 20 تا 35 متر باشد ، هزینه 35 متر از شما دریافت می شود و هم چنین اگر زیر 20 متر، متراژ داشته باشید هزینه همان 20 متر از شما دریافت می شود.

بسته به نوع پارکتی که انتخاب می‌کنید، قیمت پارکت آرتا نیز متفاوت خواهدبود. البته توجه داشته‌باشید که اگر خانه شما شوفاژ دارد باید مراحل بیش تری را برای آماده‌سازی کف و سطح طی کنید. زیرسازی سطح اهمیت بسیارزیادی دارد به همین دلیل لازم است همه هزینه‌های لازم برای آن صورت‌گیرد. دلیل اهمیت زیرسازی،عایق شدن سطح است تا بتواند در برابر رطوبت و آب مقاومت زیادی داشته‌باشد.

توجه داشته‌باشید که قیمت پارکت‌ها بسیاربالا است و به همین دلیل هم بیش‌تر مردم به لمینت علاقه بیش تری نشان می‌دهند. قیمت پارکت آرتا از متری حدود 30000 تا120000 تومان متغیراست. البته قیمت پارکت براساس مارک آن متفاوت خواهدبود. بهترین پارکت موجود دربازار، پارکت آرتا است، که حدود متری 35000 تومان است.