مزایا و معایب پارکت آرتا
23
نوامبر

مزایا و معایب پارکت آرتا

بازدید: 2746

مزایا و معایب پارکت آرتا
2.4 (47.5%) 8 votes

مزایا و معایب پارکت آرتا

حتما تا به حال نام پارکت آرتا به گوش شما خورده‌است، پارکت ها نوعی کفپوش چوبی‌اند که برای پوشاندن سطح زمین در منازل از آن‌ها استفاده می‌شود. پارکت در زیبایی منازل نقش بسیارزیادی دارد و همین نیز باعث شده‌است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیارزیادی را پیداکند.هرسال برندهای بسیارزیادی انواع مختلفی از پارکت را واردبازار می‌کنند که می‌توانید متناسب با مکان موردنظر خود این کفپوش‌های جذاب را خریداری‌کنید. از برندهای تولید پارکت در ایران می‌توان به پارکت آرتا،پارکت لمینت… اشاره‌کرد . در ادامه به بررسی مزایا و معایب پارکت آرتا می‌پردازیم.

با پارکت آریا بیش تر آشنا شوید؟

شرکت آرتا در سال 1359 شروع به کارکرده است و البته درابتدا تنها به تولید کفپوش پی وی سی  می‌پرداخته‌اند. بعداز مدتی توانسته‌است موفقیت‍‌های بسیارزیادی را در کشور ایران و در سطح جهان به دست‌آورد . پارکت آریا مطالبق استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود.

مزایای پارکت آریا

اولین نکته‌ای که باید درمورد پارکت آریا و پارکت ایشیک بدانید ، استحکام بالای این محصول است که با سایربرندهای ایران قابل مقایسه نیست. به دلیل مرغوبیت بسیاربالای این پارکت ها در سطح جهانی جز نمونه‌های درجه یک پارکت شناخته می‌شود. استحکام بالای پارکت آریا سبب‌شده‌است تا بتوان از آن برای ساختمان‌ها و هتل‌های پررفت وآمد نیز استفاده‌کرد.

این نوع از پارکت‌ها نه تنها در برابر ضربه بلکه در برابر خط وخش نیز مقاومت بسیاربالایی دارند و در اثر کشیدن شدن وسایل سنگین روی آن دچارآسیب نمی‌‍‌‌شوند. دلیل این مقاومت زیاد پوششی(از جنس پلاستیک) است که روی سطح این پارکت ها قرارگرفته‌است و از آن ها در مقابل خط و خش تاحدزیادی نگهداری می‌کند.

از جمله مواردی که سبب آسیب به پارکت می‌شود ، رطوبت و آب است، زیرا جنس پارکت ها از چوب است و چوب هم درمقابل رطوبت کم کم دچار آسیب‌شده و از بین می‌رود. پارکت آرتا در برابر نفوذ رطوبت و آب بسیار مقاوم است وهمین هم باعث می‌شود تا رسیدن رطوبت به چوب پارکت به آن آسیب واردنکند. برای جلوگیری از ورود آب به درزهای پارکت از پارافین برای کلیک تایل استفاده می‌شود . درنهایت آب نمی‌تواند از طریق درزهای پارکت وارد قسمت‌های داخلی تر آن شود.

البته در بعضی از مناطق کشور که باران زیادی می‌بارد و رطوبت در همه روزهای سال بسیارزیاد است توصیه می‌شود از پارکت لمنیت استفاده شود.

پارکت آریا به خوبی می تواند از نفوذ سرما و گرما به داخل منزل جلوگیری کند و همین باعث می‌شود تا هم برای فصل تابستان و هم برای فصل زمستان بسیارمناسب باشد. درنهایت در فصل تابستان کف پارکت سرد و در فصل زمستان گرم خواهدبود.

هم چنین برای تمیزکردن این نوع پارکت‌ها به هیچ عنوان به زحمت نمی‌افتید و به هیچ عنوان نیازی به واکس زدن نخواهیدداشت.

بسیاری ازافراد به دلیل وجود حشرات موذی مانند موریانه از خرید پارکت ها منصرف می‌شوند، ذکر این نکته ضروری است که در ساختار پارکت آریا رزین به کاررفته‌است و همین نیز سبب می‌شود تا حشرات موذی به آن نفوذ نکنند.

بسیاری از خانم‌ها برای تمیزکردن منزل از سفیدکننده‌ها و پاک کننده‌های اسیدی استفاده می‌کنند ، اگر هنگام استفاده از این مواد مقداری از آن روی پارکت ریخت به هیچ عنوان نگران نباشید . پارکت آرتا درهنگام برخورد با این موادشوینده هیچ تغییری نمی‌کند.

با خرید پارکت‌های آریا ضمانت نامه کتبی 10 ساله ای را دریافت می‌کنید ، همین نیزباعث می‌شود تا اطمینان کامل را از خرید خود داشته باشید.

پارکت آریا در داخل کشور تولید می‌شود ودر سطح جهانی شناخته شده‌است، با خرید این پارکت‌ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی حمل و نقل نخواهدبود.

معایب پارکت آرتا

همان طور که تابه حال درمورد فواید پارکت آرتا صحبت کردیم . این پارکت‌ها معایبی هم دارند که درادامه مطلب به بررسی آن ها می‌پردازیم با ماهمراه باشید.

از جمله معایب این پارکت‌ها این است که درصورت این که وسایل سنگینی روی آن قراربگیرد، امکان شکستن و آسیب دیدن کلیک های تایل وجوددارد. زیرا برای وصل کردن پارکت‌ها به هم از قفل‌هایی استفاده می‌شود که درصورت افتادن جسم سنگین روی آن این قفل ها شکسته می‌شود و بین پارکت‌ها فاصله می‌افتد. همه این‌ها سبب می‌شود که چینش پارکت‌ها نیز به هم بخورد واین برای شما دردسرساز خواهدبود. به همین دلیل تاحدامکان از افتادن وسایل سنگین روی پارکت آرتا جلوگیری‌کنید.

توجه کنید اگر می‌خواهید گرما به سایر قسمت‌های منزل شما نیز انتقال پیداکند به هیچ عنوان استفاده از پارکت برای شما توصیه نمی‌شود زیرا پارکت آرتا عایق گرما و رطوبت است.

اگر به دنبال این هستید که پارکت‌های خانه شما همیشه براق و مثل روز اول باشند نیاز است تا برای تمیزکردن ان‌ها از واکس استفاده‌کنید. برای تمیزکردن آن‌ها واکس‌های به خصوصی در بازار موجوداست که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. البته این نکته را هم بدانید که ممکن است حتی با قدم زدن ردپای شما روی این پارکت‌ها بماند و به این ترتیب نیازباشد تا هرروز پارکت‌ها را تمیز کنید.

از معایب پارکت آرتا این است که درصورت ورود موادریز به داخل ان تمیزکردن ان بسیارسخت خواهدبود. زیرا به راحتی نمی‌توان به لایه‌های زیرین پارکت راه پیداکرد.

این نکته را هم بدانید که برای نصب پارکت‌ها حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در غیراین صورت به هیچ عنوان همه قطعات پارکت در یک سطح صاف قرارنخواهندگرفت. زیرا سردشدن و گرم شدن هوا سبب انقباض و انبساط پارکت‌ها می‌شود ودرنهایت نیز درزهایی بین پارکت به وجودمی‌آید که ظاهر خانه شما را نازیبا خواهدکرد.

پس ازمهم ترین مشکلاتی که این نوع پارکت‌ها دارند، ترازنبودن آن‌ها است. برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید برای نصب آن‌ها از افراد متخصص کمک‌بگیرید.

نصب راحت پارکت آرتا

از جمله فوای پارکت آرتا این است که می تواند به راحتی نصب شود. درشیارهای روی این پارکت ها کلیک هایی وجوددارد که به راحتی درهم قفل می شوندو به همین دلیل هم بدون این که به ماده دیگری نیاز باشند می تواند نصب شود.

هم چنین اگر سطح خانه شما سرامیک، موزاییک ویا سیمان دارد ، و می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را تغییردهید به هیچ عنوان نگران نباشید شما به راحتی و بدون هیچ دردسری می‌توانید روی همه این موارد پارکت نصب کنید. نکته جالب تر این که اگر خواستید محل زندگی خود را تغییردهید می‌توانید به راحتی پارکت‌های نصب شده را جمع آوری کرده و به منزل جدید خود انتقال دهید.